Home ГРОШІ Державні кампанії — чому в Україні більшість з них збиткові
24.09.2021

Державні кампанії — чому в Україні більшість з них збиткові

derzhavni kampaniyi chomu v ukrayini bilshist z nih zbitkovi 007358f - Державні кампанії - чому в Україні більшість з них збиткові

Фото: Getty images

З 50 найбільших державних підприємств України тільки 20 приносять прибуток. Все решта — у збитках. І хоча нюансів в цій історії багато, експерти Міжнародного центру перспективних досліджень, які провели аналіз державних компаній, переконані, що навіть на тлі «коронакризи» ключова проблема нашого держсектора пов’язана з неефективним менеджментом і корупційними схемами. Про це — в матеріалі «Апострофа».

80 мільярдів гривень — саме така ціна неефективного управління держпідприємствами. Згідно з даними нового рейтингу «Фінансова стійкість і прозорість державних підприємств України», підготовленого в рамках реалізації проекту «Зміцнення демократичної стійкості ключових державних інститутів в Україні», який здійснюється Міжнародним центром перспективних досліджень (МЦПД) у партнерстві з Інститутом економічних і соціальних реформ ( INEKO) та за фінансової підтримки посольства США в Україні, більшість держпідприємств є збитковими. Експерти впевнені: щоб боротися з цим, необхідний контроль з боку громадськості та держави.

Водночас експерти МЦПД відзначили, що показник прозорості в держпідприємствах збільшився в порівнянні торішніми показниками, незважаючи на кризу коронавірусу. Тільки 4 з 50 підприємств не мають власного сайту, при тому, що одне держпідприємство з «антицифрової четвірки» знаходиться в стані припинення своєї діяльності.

derzhavni kampaniyi chomu v ukrayini bilshist z nih zbitkovi fbfe4e9 - Державні кампанії - чому в Україні більшість з них збиткові

derzhavni kampaniyi chomu v ukrayini bilshist z nih zbitkovi fc650f2 - Державні кампанії - чому в Україні більшість з них збиткові

За словами експерта з економічних питань Міжнародного центру перспективних досліджень Єгора Кіяна, це дослідження має важливе значення, оскільки фіксує зміни в державному секторі під час кризи.

«Справа в тому, що з одного боку, криза — це важкий економічний час, але іноді кризи використовуються певними чиновниками або представниками державних підприємств. Метою цього проекту є підвищення ефективності державного управління, самоврядування і громадянського суспільства в сфері створення і контролю регіональної політики, управління державними підприємствами, моніторингу бюджетів, і інформаційної відкритості муніципалітетів», — розповів Єгор Киян.

Важливість подібної аналітики полягає в тому, що добробут значної частини громадян України безпосередньо залежить від того, як функціонують державні компанії і яким чином управляється державна власність. У зв’язку з цим особливо важливо щоб держпідприємства працювали в напрямку прозорості та публічної підзвітності, відзначає молодший експерт з економічних питань МЦПД Юлія Проценко.

derzhavni kampaniyi chomu v ukrayini bilshist z nih zbitkovi e48e9c3 - Державні кампанії - чому в Україні більшість з них збиткові

derzhavni kampaniyi chomu v ukrayini bilshist z nih zbitkovi fde13de - Державні кампанії - чому в Україні більшість з них збиткові

«Проблема полягає в тому, що громадськість і ЗМІ не займаються постійною оцінкою та моніторингом діяльності державних компаній. Але в той же час, якщо дані обробляються і публікуються в легкодоступній і зрозумілій формі, вони привертають увагу громадськості і ЗМІ, що підвищує тиск на компанії, і , в свою чергу, може підвищити ефективність їх управління», — підсумувала експерт Юлія Проценко.

Джерело

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

Check Also

Газа Україні на зиму вистачить чи ні — як українцям не замерзнути

Фото: УНІАН Укр…